Wałek do masażu a regeneracja mięśni

Każdy z nas wie, że rozgrzewka i rozciąganie mają istotny wpływ na nasze mięśnie. Nie każdy jednak wie, że możemy wymasować mięśnie w ramach rozciągania. Służy do tego wałek do ćwiczeń. Taki masaż pozytywnie wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie. Na pewno jest dobrym rozwiązaniem, aby oderwać się od ciągłego pracowania na komputerze lub czatowania na ometv polska

Często po treningu mamy pospinane mięśnie, co sprawia nam ból i wzmaga u nas poczucie zmęczenia. Jeśli nie zadbamy o nasze mięśnie, to będziemy podatni na kontuzje, a zakwasy będą nas męczyły długie dnie. Jeśli chcemy zadbać o nasze ciało pamiętajmy o odpowiednim nawodnieniu oraz masażu rollerem.

Masowanie mięśni przy pomocy wałka czyli rolowanie

Masaż wałkiem to nic innego niż autoterapia mięśni przy pomocy rollera. Jest to łatwo dostępny sprzęt, który pomaga w regeneracji mięśni. Warto w niego zainwestować i regularnie używać po treningu, a nasze ciało będzie nam wdzięczne. Korzyści jest mnóstwo i są zauważalne w codziennym funkcjonowaniu. Ciało możemy  rolować po trening, w trakcie rehabilitacji czy po ciężkim dniu. Uprawianie sportu wiąże się ze znacznym obciążeniem organizmu, praca biurowa powoduje zaś bóle pleców i sztywność karku. Jak widać zarówno w pierwszym, jak i drugim przypadku rolowanie przyniesie ulgę.

Na czym polega rolowanie mięśni 

Masaż wałkiem to nic innego niż autoterapia mięśni przy pomocy rollera. Jest to łatwo dostępny sprzęt, który pomaga w regeneracji mięśni. Warto w niego zainwestować i regularnie używać po treningu, a nasze ciało będzie nam wdzięczne. Korzyści jest mnóstwo i są zauważalne w codziennym funkcjonowaniu. Ciało możemy  rolować po trening, w trakcie rehabilitacji czy po ciężkim dniu. Uprawianie sportu wiąże się ze znacznym obciążeniem organizmu, praca biurowa powoduje zaś bóle pleców i sztywność karku. Jak widać zarówno w pierwszym, jak i drugim przypadku rolowanie przyniesie ulgę.

Regularne masowanie mięśni przy pomocy wałku znacząco poprawia stan powięzi- stają się nawodnione, odżywione, bez sklejeń czy zrostów. Dzięki temu, zwiększamy wydolność naszego organizmu. Do innych korzyści należą:

  • poprawa krążenia limfy i krwi
  • większa świadomość czucia głębokiego
  • bardziej elastyczne tkanki
  • zmniejszona sztywność karku
  • rozluźnienie tkanek
  • zmniejszona wrażliwość na ból
  • mniejszy cellulit
  • lepsze samopoczucie 
  • wyciszony organizmu
  • poprawiona postawa ciała

Jak widać korzyści z masowania mięśni jest ogrom. Nie tylko zadba i poprawi nasze funkcjonowanie, lecz również przygotuje ciało do wysiłku. Warto więc poświęcić kilka minut i zaoferować ciału coś więcej niż dobry film.

4.5/5 - (2)